Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022

Ομόδοξα “αδέρφια”… Η Σερβία μπλοκάρει εμπορεύματα για την Ελλάδα

 


Σοβαρά προβλήματα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές από Ευρώπη προς Ελλάδα, αλλά και άλλες Βαλκανικες χώρες, έχει δημιουργήσει η απόφαση των Σερβικών σιδηροδρόμων να αποκόψουν το δίκτυο στην περιοχή του Sid (στα σύνορα με την Κροατία) προκειμένου να προχωρήσουν σε εργασίες στο σιδηροδρομικό τους δίκτυο. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, εδώ και 30 ημέρες έχουν να αφιχθούν βαγόνια με διάφορα εμπορεύματα (χαρτί, ξυλεία, χημικά, τρόφιμα) επειδή οι σερβικοί σιδηρόδρομοι λόγω των έργων που πραγματοποιούν στο δίκτυο τους έχουν περιορίσει τις μεταφορές.

Αποτέλεσμα είναι να έχουν εγκλωβιστεί 200 βαγόνια με εμπορεύματα στην Ουγγαρία που έχουν προορισμό την Ελλάδα, τα οποία και δεν μπορούν να τα παραλάβουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αν και έχουν ήδη προπληρώσει τα προϊόντα. Σύμφωνα με παράγοντες, εάν δεν βρεθεί λύσει και δεν ξεμπλοκάρουν τα βαγόνια με τα εμπορεύματα θα δημιουργηθεί σοβαρό θέμα στην τροφοδοσία της αγοράς. Οι μεταφορές αυτές, όπως διευκρινίζουν οι ίδιοι κύκλοι, δεν μπορούν να γίνουν με φορτηγά επειδή αφενός το κόστος είναι μεγάλο, και αφετέρου τα εμπορεύματα αυτά μπορούν να φορτωθούν μόνο σε βαγόνια.

Για το θέμα έχουν ενημερωθεί οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών οι οποίες και αναμένεται να προχωρήσουν στις ενδεδειγμένες ενέργειες προκειμένου να μην αποκοπούν τα Βαλκάνια από την υπόλοιπη Ευρώπη για μεγάλο διάστημα. Η Hellenic Train με κατ επείγον έγγραφο της προς τις εταιρείες-συνεργάτες της, ανακοινώνει ότι οι αποστολές του „Balkán-Express-Projekt“ ουσιαστικά ακυρώνονται μέχρι νεωτέρας.

Επίσης, μετά τον συνωστισμό που έχει δημιουργηθεί στην Ουγγαρία το Rail Cargo Hungaria έλαβε αντίστοιχα για όλους τους σταθμούς, 55 τον αριθμό, μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας εμπορικών αμαξοστοιχιών. Όλες οι αποστολές και επίσης οι επαναποστολές (die reexpedierte (RX) Sendungen), όταν είναι για τα τρένα του „Balkan-Express-Projekt“ περιορίζονται.

Τα μόνα εμπορικά τρένα που φαίνεται να μην έχουν θιγεί από το μετρό, σύμφωνα με καλά γνωρίζοντες το θέμα παράγοντες, είναι της Cosco. Στα τρένα αυτά δίδεται, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, προτεραιότητα από τους Σερβικούς Σιδηρόδρομους, λόγω του ότι τα έργα ανάταξης του δικτύου υλοποιούνται με κινεζικά κεφάλαια. 

Περισσότερα εδώ